onsdag, mars 03, 2021

Lyxat till det

För tillfället har jag en oro i kroppen, som gör att jag knappt kan sitta still. Det är så mycket jag skulle vilja göra och hinna med, men så fastnar jag framför datorn och tiden rusar iväg. Jag jobbar, jobbar och jobbar.

Varje morgon då jag stiger upp bestämmer jag mej för att idag ska minsann det där lilla stickprojektet bli färdigt, tv:n dammtorkas, spegeln tvättas osv. Varje kväll då jag lägger mej inser jag att oj, inte hann jag idag heller. 

I morse bestämde jag mej för att bara ta det lugnt och flyta med. Inte stor idé att planera så mycket.

I samma veva beslöt jag mej för att lyxa till frukosten lite. Grönt citruste, goda smörgåsar och en bulle! Den sistnämnda smaskade jag på medan jag deltog i mötet. Riktigt bra början på dagen alltså.

Klarade av distansmötet och distanskursen, men nu på kvällen i den blå timmen var det totalstopp. Jag skulle bara minska för att avsluta den lilla vanten. MEN, sånt ska man inte göra i den blå skymningen då man knappt ser någonting längre. Nej, man ska ha ordentlig belysning. Jag tappade en maska och nu får jag sticka bakåt 4 varv. ARGH!

Inga kommentarer: