onsdag, mars 17, 2021

Leka med maten?

Igår blev ni utan blogginlägg och det för att jag helt enkelt inte kunde sitta framför dataskärmen. Så jag stängde av datorn redan klockan 16 och fick hemskt nog för mej att jag skulle röja lite i sovrummet. Kära nån, så många dammråttor jag hittade. Och så stora högar med kläder det fanns att gå igenom. Inte konstigt att jag inte har hittat någonting i garderoben!

Tråkigt jobb, men det tog åtminstone inte på mina ömmande axlar. Och det bästa av allt, jag hittade en påse karameller, som jag visserligen gav bort redan idag, men ändå... Jag hittade också min favoritchoko och den har jag nu gömt på nytt, så att den finns när nöden är stor.
Dubbelmorfars stora klädhög har jag inte alls rört. Den får han själv ta hand om, så det så.

Igår låg han lojt på soffan medan jag ångade förbi med dynor och täcken, som skulle ut på balkongen och dammas och vädras.
– Jag tänkte fara ut på min kvällsrunda, så dubbelmorfar plötsligt. Då stirrade jag med mörk blick på honom och sa:
– Det gör du int alls heller. Om du int orkar damma sängkläderna, så orkar du int ränna runt i byn heller.
Han blev förstås purken och tyckte att jag ju inte alls hade behövt hålla på med sovrumsstädning just då. Själv tror jag att det inte hade gjort nån skillnad vilken dag jag hade gjort det, för han skulle knappt ha engagerat sig ändå. I morse tyckte han att det var konstigt att jag inte hade gått omkring med snabeldraken i hela huset. Mummel, mutter, tur att jag kunde hålla tyst.

Ni missade väl inte nyheterna igår? Det gjorde jag, så tur att det finns Arenan, så jag kunde kolla hur det ser ut i nästan grannbyn! Och jo, kom hit till landet nu bara, för här är det trevligt, lugnt och skönt att leva. MEN förlita dig inte på allmänna kommunikationsmedel, bil och körkort är nog ett måste för att överleva.

Sen vet ni ju att allting man behöver finns på Youtube? Ja, nästan allting. Där hittade jag sköna yogarörelser för mina onda axlar. Sen är det ju en annan femma att jag slog knäet i sängkanten igår...

Och eftersom det är onsdag idag, så låt mej få bjuda på veckans frukostbild.

Frågan är: Får man leka med maten? På något sätt gör ju nog de här mackorna en lite piggare genast från början!

Och nu, nu måste jag bestämma mej för vad jag ska göra resten av kvällen innan jag får krypa ner mellan lakanen. Sticka färdigt ett litet projekt, en UFO? Titta på TV? Läsa? Lösa korsord? Titta på Arenan? Börja virka påsksaker? Alltså alltid alla dessa svåra val... 


Inga kommentarer: