söndag, mars 21, 2021

Du borde...

I morse då jag vaknade, så var dagens plan glasklar, om solen lyser ska jag ut. Det är ju ändå söndag och jag är ledig. Och jodå, solen lyste tidigt i morse ännu medan jag intog min frukost och njöt av korsorden. Men sen kom molnen och blåsten och...

... ja, jag fastnade först i disk och tvätt och sedan framför datorn.
– Va gör du, frågade dubbelmorfar.
– Jag jobbar.
– Men det är ju söndag!
– Jo, men...
– Du borde sticka Barbiekläder.

Suck, borde och borde. Men om solen lyser i morgon så kan jag gå ut mitt på dagen innan undervisningen börjar på eftermiddagen. Men stickat vet jag inte om det blir.


Nu på kvällen fick jag höra:
– Du borde gå ut och promenera.
– Ja, men det blåser så och jag vill inte gå här som är öppet. Jag tar bilen till skogen och...
– Nej, det gör du int. Du får gå fram och tillbaka här på gården.
Höh, jag gick ner i källaren, för jag kände att jag borde hänga tvätten istället!

Lite osäker på det här, mitt nya projekt. Få se om det blir det som beställts eller om det blir någonting helt annat. Ni kanske minns hur det gick då skräddaren skulle sy en kostym?

Önskar er alla en riktigt bra start på den nya veckan.
Nu ska jag stänga datorn. Det borde jag nog, för det är ju ändå söndag...


Inga kommentarer: