söndag, december 26, 2021

Annandag

Idag har vi gjort slut på jullådorna och skinkan. Tack till B och L, som hjälpte oss att äta upp. Nu blir det inget matsvinn, som dubbelmorfar befarade. Pyttelite makaronilåda återstår och några köttbullar, men vi ska ju ha mat i morgon också.

Själv har jag idag igen rantat mellan köket och datorn och borde nu ha det mesta säkerhetskopierat. Ber en stilla bön att ingen fil har försvunnit. I morgon gäller det att kavla upp ärmarna och försöka få ordning på programsidan.

Jag har alltså vistats i köket och där har jag bakat en Gröna kulor-kaka.

Den gick snabbt och behändigt att baka, men den var lite väl "häftig". Den där gröna marmeladen, som jag julhandlade var alldeles för söt fyllning. Och stackars, stackars dubbelmorfar. Han var inte alls glad. Det ska vara smörkräm i drömtårtan och inget annat! Bastugästerna B och L vågade inte kommentera. De är artiga och väluppfostrade.

Nu önskar jag er alla en riktigt bra start på årets sista vecka.


Inga kommentarer: