lördag, december 18, 2021

Julhandlat

– Vad är det där, frågade dubbelmorfar i morse och pekade mot fönsterbrädet.
– Det är ju min julklapp som jag fick i onsdags, svarade jag smått förundrat.
– Borde du int ha blommor på fönsterbrädet istället för prydnader?
– Men det är ju ett norrfönster och inga blommor trivs där nu på vintern, så därför får tomtesyskonen sitta där.
Efter detta konstaterande så kunde dubbelmorfar inte göra så mycket annat än mumla och muttra och lomma iväg.

Idag på eftermiddagen har jag varit iväg till stan med minstingen och jag har julhandlat! Ni skulle bara veta.

Gröna kulor marmelad på burk!! Tjohoo, årets julkaka blir en svart-grön sak! Lätt som en plätt och dubbelmorfar får nån sorts drömtårta!

Inspirerad av dubbelmorfars blomdiskussion i morse, så köpte jag också en amaryllis, som jag hoppas att är vackert rosafärgad, såsom etiketten i bottnen påstår. Spännande att se när den slår ut.

Annat jag handlade har kanske inte så mycket med julen att göra, men behövs ändå: Toapapper, bakplåtspapper, och nej det är ju nu inte samma sak de där två!, kardemumma, socker, kattmat (förstås!), te, cornflakes, D-vitamin, tvättpulver eller heter det tvättmedel? Glömde köpa den lilla tryckluftsburken, som  skulle behövas. Ja, och så några julklappar med, men dem berättar jag absolut inget om. Det är hemligstämplat!

Nu önskar jag er alla en riktigt skön fortsättning på lördagskvällen.

Själv ska jag ta det superlugnt och bara njuta och kanske, kanske sticka lite grann. Jag har försökt tömma ett bord idag, men varje gång jag få bort fyra saker därifrån, så kommer det liksom tre nya saker till på bordet från något annat hörn i huset. Suck och dubbelsuck! Får ta nya tag i morgon.


 

Inga kommentarer: