måndag, december 27, 2021

Resten av påsarna

 – Va har du riktigt på dej, utropade dubbelmorfar igår på förmiddagen då han äntligen petat sömngruset ur ögonen och slet blicken från TV-rutan.
– Samma som igår.
– Ha du köpt nytt nu igen?
– Nääe, minns du sent på julafton då vi delade ut klappar? Den här sköna collegeklänningen fick jag ju av B och L.
– Jaha, jaha, hmm. Men du borde nog ha en huva att dra över huvudet också.
– Det har jag ju, svarade jag frustande av skratt och vände ryggen till.


Håhåjaa, min gubbe roar mej fortfarande efter alla dessa år. Men nu är jag allvarligt orolig för hans förmåga att uppmärksamma omgivningen.
A) Han hade nollkoll på julklapparna vi fick.
B) Han hade liksom inte alls sett mej på hela juldagen!!! Jag tycker ju nog att han borde ha gjort det, för jag satt snällt i fåtöljen och stickade medan han satt och såg på TV. Visst borde han då ha sett att jag hade på mej en skön hemmadress? En som är ypperlig nu då det är kallt och soligt ute, en som är mjuk och skön och varm.

Och nu mina vänner, om ni inte vill se vad som fanns i resten av påsarna, alltså i min fina adventskalender, så kan ni sluta läsa här. Jag noterar innehållet här för säkerhets skull, så jag inte tappar bort nånting nu i dessa datorbytantider. Man vet aldrig vart fotona tar vägen.

I påse nummer 10 hittades goda Da-Capo, som består av mörk choklad. Stängerna är förstås redan uppätna...

I påse nummer 11 fanns Muminkex. Också de är uppätna.

Men Lilla My godiset har jag sparat. För säkerhets skull har jag gömt påsen i en projektväska full av garn. Tror inte att dubbelmorfar går dit och snokar.

De här goda tryffelkaramellerna försvann i ett nafs. Jag visste inte ens att Fazer gör såna här.

I påse nummer 14 hittade jag en nyttig flaska, som jag tog med till jobbet. Drycken hjälpte mej att vara pigg och alert och klara av höstterminens sista kurser.

Den här chokladplattan har jag också gömt. Kan vara bra att ha som tröst i dessa coronarestriktionstider.

I påse nummer 16 hittade jag två påsar med supergod kakaogranola. Den ena påsen har redan försvunnit i min mage och den andra kommer att göra det inom kort.

Många slickepinnar i påse nummer 17. Länge sen jag ätit sådana. Har hunnit provsmaka de jag fick tidigare.

Också den här godispåsen har jag gömt. Jag är nästan som en ekorre nu, inte sant?

De här kexen har jag däremot delat med mej av. Jag är ju ändå snäll ibland!

Mariannekaramellerna har förstås försvunnit i ett nafs.

En hälsosam flaska, så dubbelmorfar kunde andas ut. Han oroade sig nämligen för hur alla godsaker påverkar min hälsa!

Den här burken är riktigt bra att ha när kylskåpet är tomt!

Den här påsen passade förstås perfekt till makaronilådan.

Och sist, men absolut inte minst, en god karamellpåse. Så glad att Fazer förstått att man behöver en skild påse med Kiss-Kiss karameller. Det finns inte tillräckligt många av dem i Fazers bästa blandningen.

En verkligt fin och innehållsrik adventskalender som jag fick. Här kan vi ta modell inför nästa år!

Ha nu en riktigt skön fortsättning på måndagen.
Själv har jag faktiskt jobbat lite, trots ledigheten. Jag var helt enkelt tvungen att skriva in vårterminens alla kurser i kalendern för att inte dubbelboka mej. Det skulle ha varit en katastrof.















Inga kommentarer: