fredag, december 03, 2021

Grön men röd

Så där ja, nu är veckans arbete snart slut. Hade kort dag i stan idag och har nu hunnit vara hemma i nästan 1½ timmes tid. Lite trist att internetuppkopplingen, alltså det trådlösa nätverket inte fungerar på jobbet. Allt som jag inte kunde göra på förmiddagen hamnar jag att göra här hemma nu då jag har nätkontakt. Suck! Och jag vill ha det undan nu, så att veckoslutet sedan faktiskt är ledigt.

Vi hade take-away lunch på jobbet idag. Jag valde en vegetarisk rätt, åt alltså grönt.

Men som ni ser, så är det gröna nog mera rött! Det är rödbetslasagne med getost eller chèvreost, som det stod på lunchlistan. Riktigt gott och mättande. Till efterrätt en blåvitrandig karamell från västra grannstaden.

Nu ska jag fortsätta jobba lite här på datorn innan jag stänger, sätter mej ner i stickfåtöljen och försöker få åtminstone en socka färdig.

Ha en riktigt skön fredagskväll.


Inga kommentarer: