onsdag, december 15, 2021

Ännu en julklapp

Bläää, jag tycker inte om det här vädret. Det är is överallt för oss stackars fotgängare. Sandkornen försvinner in i isen fortare än det hinner sandas. En av mina kolleger hade fallit, men klarat sig utan benbrott, tack och lov. Själv trippade jag försiktigt, försiktigt till och från bilen idag. Men snart ska jag ut igen på farligheter. Ja det blir ju så när jag ska halka på isen. Det blir liksom farligheter utan festande!

Idag kom jag hem från stan med ännu en julklapp!

Det var en av mina kolleger, som gav den här fina klappen. Nu kan vi bränna en marschall på julen eller nyåret.

Vi avslutade höstterminen idag på jobbet.

Till efterrätt fick vi den här juliga kakan med pepparkaka, plommonmousse och lingontäcke. En riktigt syrlig och god kaka.

Och nu får ni ha en så fin onsdagskväll, som ni bara kan.
Själv ska jag bege mej iväg västerut...


 

Inga kommentarer: