lördag, december 04, 2021

Mer tillsammans

– Vart ska du, stönade dubbelmorfar i morse då jag kravlade mej ur sängen före klockan halv åtta.
– Stiga opp förstås.
– Du e int klok. Du kan ju ha sovmorgon.
– Jo, men jag vill int sova bort halva dagen.
Han vände 
sig om och fortsatte snarka medan jag njöt av en lång frukost tillsammans med Allers korsorden. Så frågar ni mej, så har jag redan dagens motion undanstökad. Hjärngymnastik är ju också viktigt, inte sant?

Igår på jobbet kom det mera! Vi fick nämligen vår julklapp av arbetsgivaren:

En ny "huppare", alltså munkjacka. Inte illa, nu behöver jag inte frysa och nu vågar jag använda den vi fick förra året, också här hemmavid. Jag har varit så försiktig, för jag ville inte förstöra den. Munkjackorna är precis likadana. Färgen är fin och de är varma och sköna. Mer tillsammans syftar på att man tillsammans kan göra mera, men också på att det sociala, alltså att få vara tillsammans, är viktigt i alla kurser inom fria bildningen.

Mitt största dilemma just nu: Städa eller sticka? Det ena är något jag måste och det andra är något jag vill. Kanske om jag plockar undan lite kläder i sovrummet, får på tvättmaskinen och sen kan sticka hälen på socka nummer två? Låter inte det som en bra plan? Och när hälen är färdigstickad orkar jag kanske, kanske tömma det där bordet, som jag blev på hälft med. Jag visste liksom inte vart jag skulle sätta alla grejer.

Önskar er en riktigt skön fortsättning på lördagen!


Inga kommentarer: