söndag, december 05, 2021

Samma ljus

I morse sov jag verkligen länge, ända till klockan 10. Rekord! Visserligen var jag uppe ett varv vid halv sextiden, men det kändes okristligt tidigt med tanke på att det är söndag, så jag kröp ner mellan lakanen och skulle bara vila en liten stund till. Och så gick det som det gick. Det goda med att sova så där länge är att jag lugnt kunde hoppa över lunchen och inta brunch istället. Inte för att den nu skilde sig så mycket från min vanliga frukost.

Idag har jag varit iväg och julshoppat. Kan ni tänka! Hela tre affärer besökte jag inom loppet av en knapp timme. Det var alltså rekordfart på mej. Det går fort när jag har handlingslistan att gå efter. Det var smått trängsel i stora varuhuset i stan. Och vad köpte jag då? Jo, gravljus, tvål, kattmat, socker, några askar med chokladkonfekt och en låda med gröna kulor. Så nu får julen komma! Det är lugnt. Städat har jag visserligen inte gjort ännu. Nej, jag har stickat istället. Nu är det bara hoptagningen på strumpa nummer två, som återstår och sen måste jag bestämma mej för om jag ska brodera på en figur eller inte på de där blågula sockorna. Hmmm... broderi är inte riktigt min grej, men...

Idag är det andra advent och vi har samma ljus tänt!

Till nästa vecka måste vi dock få ett nytt, annars kan det gå dåligt.

Nu önskar jag er alla en riktigt skön fortsättning på söndagskvällen!


Inga kommentarer: