måndag, december 13, 2021

En tom burk

I måndags för tre veckor sedan fick jag den här burken:

 

Alltså en tom liten burk. Och det bara för att jag råkade säga att jag har en liknande hemma.

Och det har vi ju. I vår burk hade vi förr handskrivna lappar med olika hushållarbeten, som skulle utföras. Var och en fick dra en lapp och sedan gällde det att utföra den syssla, som stod på lappen. Det gick bra när det var sju personer i huset, men nu går det inte så bra, för tänk hur ofta man skulle få utföra något tråkigt i hushållet och få samma lapp hela tiden. När det är få som drar lappar är chansen att kunna byta arbetsuppdrag betydligt mindre.

Den tomma burken är inte längre tom, för nu har jag satt dit reflexer och mina rosa bandet rosetter. Bra förvaring, inte sant?

Nu får ni ha det riktigt bra, så ska jag ta itu med höstterminens sista kursförberedelser. I morgon håller jag sista kursgångerna innan det blir jullov.


Inga kommentarer: