torsdag, september 22, 2022

Galet värre

 – Va funderar du på, frågade jag idag när jag kom in i köket. Där var det helt tyst för jag var ensam hemma med katterna. Men jag hade hört ett ljud, ett kattljud. Så jag pratade på. Men fick ingen reaktion och såg inte till en endaste katt. Mystiskt! Efter en stund hördes samma småjamande igen och jag pratade på och frågade vad katten ville utan att få svar. Det visade sig att katterna var utomhus trots "jamandet" i köket. Mystiken tätnade. Ljudet kom från hörnet, det hörnet där det nya frysskåpet står. Så ja, nu har jag alltså talat med frysskåpet! Kan det vara farligt? Galet värre. Senare på dagen har frysskåpet varit tyst och lugnt och inte haft några kattljud alls.

När jag läste tidningen idag, så hittade jag en dödsannons.
– Bra att vi hann hälsa på honom innan det var försent, konstaterade bisin min. För att i nästa mening säga att vi borde ha varit oftare på besök.

Och så tände bisin min ett ljus, alltmedan vi funderade på varför det är så bråttom hela tiden. Det viktigaste är ju ändå att ge tid åt varandra.

Bra saker idag:

  • Sovmorgon.

  • Har talat med alla söner i telefon idag och det var så bra, som det nu kan vara med dem.

  • Äldsta sonen ställde upp för mej på sena eftermiddagen. Tack för det!

  • Och han bjöd mej på en värmande liten whiskypinne nu på kvällen då jag kände mej lite ruggig.
Önskar er alla en riktigt skön fredag. Hoppas att den blir lika skön och solig, som dagen idag.
 

Inga kommentarer: