tisdag, september 27, 2022

Ingefäraöl

– Ha en skön kväll, sa bisin min för en stund sen och försvann iväg till åkerfältet i grannbyn.
– Öh, svarade jag frånvarande medan jag räknade maskor: 8 räta maskor, sex räta maskor, 8 räta maskor, lyft en maska avigt, 2 aviga maskor, lyft en maska avigt och så räta maskor igen...
Först när dörren slog igen bakom om honom vaknade jag till mej och insåg att han faktiskt begav sig iväg! Kanske inte världens fiffigaste att göra, men gubben är seg.

Bra saker idag:

  • Lyckades boka om mina kurser så här långt.

  • Kören meddelade att jag behöver inte söka vikarie längre, att de hellre väntar på sin ordinarie dirigent.

  • Yngsta sonen hämtade ingefäraöl. Han säger att det borde hjälpa mot influensan. Ska snart smaka. Hoppas att det är drickbart. Tack för omtanken!

  • Klarade av att få iväg en reseräkning idag. Några återstår ännu! En kan vänta till nästa månad, så det är lugnt. Måste bara komma ihåg dem sen.

  • Hade en intressant pratstund med stickväninnan B, som är så flitig att jag baxnar!

  • Lyckades aktivera den nya lunchappen i min arbetstelefon. Få se nästa månad om den fungerar!

Nu får jag önska er samma som bisin min önskade mej:
– Ha en skön kväll.

Inga kommentarer: