måndag, september 19, 2022

Långt hemifrån

Så var måndagen så gott som avklarad och veckan har sparkat igång med en rivstart. Idag var jag långt borta hemifrån, ända till Söderkulla i Sibbo. Biblioteket hade glömt bort vår bokning, så vi fick börja med att sitta ute i aulan och handleda. Bra gick det ju också med gott humör och god vilja.

Bra saker idag:

  • Klarade av arbetsdagen och tog ingen stress över krånglande Macmaskiner och dito iPhone-telefoner.

  • Tog mej tid att äta supergod lunch på det här stället i Söderkulla.

  • Hann ett snabbt varv till mataffären, så jag har mat på jobbet i morgon.

  • Lyckades undvika att bli påkörd av två cyklister i västra grannstaden. De kom susande med väldig fart mot rött ljus! Både jag och min plåtlåda fick ordentlig skrämselhicka.
    Skulle jag inte vara så lugn och tålmodig, så hade jag minsann stigit ut ur bilen och vrålat ett sanningens ord om trafikvett och regler. Men jag är till all tur inte sån.

  • Det var ljust ännu på kvällen då jag kom hem efter klockan 19.

  • Och det regnade inte alls då jag susade fram på motorvägen. Bra väglag alltså.
Önskar er alla en riktigt fin tisdag!

Inga kommentarer: