fredag, september 16, 2022

Kommer ingen vart

Fredagskväll och solnedgången lyser upp de mörka molnen i väst. På andra sidan av vårt hus regnar det. Ikväll är jag trött och lite uttråkad. Jag kommer ingen vart med mina stickningar och det mesta andra har jag inte riktigt lust med.

Den här borde jag absolut få färdig, men jag saknar totalt energi för att sy ihop och fästa trådändar. Rosetten är till råga på allt ännu endast en remsa. Nu vet jag faktiskt inte vad som skulle hjälpa, piska eller morot?

Bra saker idag:
  • Sovmorgon, visserligen var jag uppe redan halv sex, men jag kunde lugnt krypa ner igen mellan lakanen. Så skönt!

  • Klarade av förmiddagens distansjobb i ett nafs.

  • Fick färdigt kursförberedelserna inför tisdagen. Skönt!

  • Fixade risotto till middag. Få se vad bisin min tycker när han kommer hem.

  • Fick undan disken, så nu kan jag ta kvällen och sätta mej ner och sticka, fast jag ju nog borde ta itu med fästandet och hopsyendet av den där jackan där ovan.
Önskar er alla en riktigt fin lördag!

Inga kommentarer: