fredag, september 30, 2022

Helt förstummad

– Du fick blommor, sa nästyngsta sonen igår kväll då han knackade på dörren och steg in.

Och det är en så fin bukett, som lyser upp och doftar gott. Jag är helt förstummad!

Med blommorna följde det här fina tackkortet. Jag har alltså för en vecka sedan gett digistöd på distans, vilket hör till mina arbetsuppgifter. Så glad att det lyckades per telefon. Printrar är inte alltid det lättaste och för mej att inte kunna se vad som pågår i datorn i andra änden av luren är minst sagt utmanande.
Men vi klarade tydligen av det med glans!
Stort, stort TACK för den fina blombuketten.
Det här är en nog den bästa feedbacken jag kan få.

Idag har jag tagit det lugnt hela dagen ända tills bisin min kom hem. Jag vill ju vara frisk i måndag och då gäller det att ligga i och vila ordentligt.

På eftermiddagen var jag tvungen att följa med bisin min till västra grannstaden, för han skulle iväg och köpa delar till en maskin och då måste han ju ha med nån som betalar, inte sant? Så jag följde snällt med utan att protestera. Det var riktigt roligt att komma ut lite efter att ha suttit inne i över en veckas tid. Jag höll både avstånd, mask och spritade händerna, så jag borde inte ha utgjort nån smittofara för nån.

Bra saker idag:
  • Sov gott hela natten och vaknade pigg och nyter före klockan åtta.

  • Jag har köpt de första julklapparna åt barnbarnen! Det ska börjas i tid.
    – Va e de där, frågade bisin min då han fick syn på det ena paketet.
    – En julklapp åt flickorna.
    – Int kan du köpa en gemensam julklapp åt dem båda.
    – Jovisst kan jag. Det ska int vara så mycket paket i år har jag bestämt.
    – Men int kan du köpa julklapparna redan.
    – Joo, mycket mindre stress sen.
    Plötsligt började bisin min skratta så tårarna rann och människorna började titta långt på oss i affären.
    – Du kommer int att kunna hålla dig, fick han fram i stackato mellan skrattanfallen, du kommer att ge paketen före julen.
    – Nå, det gör jag int, men jag kanske gömmer dem så bra att jag inte hittar dem när det är dags.

  • Bisin min bjöd på hamburgare på torget i västra grannstaden. Vi satt och åt i bilen, riktigt som förr i världen då vi var unga! Romantiskt så det förslår.

  • Vi åt glass till efterrätt här hemma. Blåbärsglass med vit choklad. Mumsfilibabba.

Önskar er en riktigt skön lördag!


Inga kommentarer: