söndag, september 04, 2022

Underbar söndagseftermiddag

Låt mej börja dagens inlägg med att be om ursäkt ifall jag gjorde er smått förvirrade igår. Jag vet ju nog att det inte heter fiskavdelning på Motonet, utan fiskaravdelning. Man får ju inte köpa fisk där endast utrustning!

Den här rödvinsflaskan stod på frukostbordet i morse. Inte för att vi drack av den i morse. Nej, inte alls, vi avslutade kvällen igår med en liten vinslurk, kusin A och undertecknad. Riktigt gott och fylligt rödvin, som inte smakade surt.

I morse lämnade kusin A oss efter frukosten. Det var trevligt att ha honom här. Det blir tyvärr alltför sällan som vi ses, trots att vi bor i samma landskap. Men vi bor liksom i var sin ände.

Bra saker idag:
  • Vi hade ett litet kafferep här på eftermiddagen helt oplanerat tillsammans med svägerskorna B och B samt Lillan och hennes föräldrar. Det är så härligt att kunna träffas igen. Inte förrän idag insåg jag hur mycket coronatiden har tagit ifrån oss. Den där glädjen att kunna ses och umgås. Just de där småsakerna, som betyder så mycket i ens liv.
    Lillan gick från den ena famnen till den andra och stortrivdes. Hon är så fin!


  • Bisin min plockade in blommor, som lyser upp som små solar!

  • Bisin min tvättade min bil. Skönt!

  • Jag hann skriva en text färdigt och påbörja genomgång av kursmaterial inför den ena tisdagskursen.
Och nu småningom dags för mej att tänka på refrängen. Eftermiddags/kvällsjobb väntar i morgon i västra grannstaden.

Önskar er alla en bra ny vecka!


Inga kommentarer: