lördag, september 17, 2022

Unplugged

Lördagskväll och skymningen sänker sig. Bisin min är fortfarande kvar i grannbyn dit jag skjutsade honom på dagen. Han lär väl dyka upp när mörkret infinner sig.

Igår kväll, eller nåja, egentligen var det nog natt redan, så tog jag äntligen tag i en bok igen och började läsa. Det har jag inte gjort på hela sommaren, har liksom inte haft vare sig lust, energi nog eller tid. När jag berättade det för en vän idag, konstaterade hon att jag har "tagit mej i kragen"! Och det är någonting, som jag minsann har gjort idag!

Bra saker idag:

  • Vaknade före väckarklockan. Och jo, väckarklockan ringer också på lördagen. Detta på grund av spanska kursen!

  • Fick äntligen idag vårt gamla frysskåp tömt. Nu är det alltså unplugged, oinpluggad!
    Det mesta hamnade i vårt nya frysskåp. Skönt att det inte var mycket som hade glömts bort i bottnen på fryslådorna och behövde slängas. Nu gäller det att hålla ordning i det nya. Tack till äldsta sonen, som hjälpte mej att ta mej i kragen!

  • Det regnade inte nästan alls här idag, så frysskåpet kunde stå ute medan isen smälte bort.


  • Det blev en rosett till slut! Så jag tog mej verkligen i kragen idag. Men nu, efter att ha kämpat med ärmsömmarna, så tycker jag att jackan inte ser riktigt bra ut. Kanske det får bli en bolero istället, helt utan rosett? Hmm... 

  • Äldsta sonen fixade middagen, hängde tvätten och tömde diskmaskinen. Tack för det!

  • Nu kom yngsta sonen hit på besök!
Önskar er en riktigt skön söndag!

2 kommentarer:

Inge Ekholm blogg sa...

Alltid en njutning att läsa vad du/ni håller på med där långt borta.
Vi skålar i tankarna med varsin Chardonnay.

Inge sa...

Tack! Idag har vi skålat i bubbel. Trevligt att kunna skåla så här på avstånd.