tisdag, september 06, 2022

Lucky Luke

Nu måste jag erkänna, jag är lite grann avundsjuk på bisin min, som idag fick träffa Lucky Luke! Det fick inte jag.



Undrar om jag borde satsa på nytt körkort? Vad tror ni?

Och se, så häftiga fälgar. Vem skulle inte vilja köra det här fordonet?

Bisin min har alltså varit ute på egna äventyr idag medan jag har jobbat i västra grannstaden. Dagens foton är alltså tagna av honom.

Bra saker idag:
  • Vaknade före väckarklockan.

  • Bisin min tog hand om disken i morse.

  • Jag har klarat av veckans längsta arbetsdag.

  • En arbetsdag fylld av trevliga möten med ivriga kursdeltagare.

  • En av deltagarna hade dessutom mött min chef på gatan och öst lovord över mej, mycket konkreta lovord. Tack för det! Det som värmde mest var då hen förklarade att man inte behöver känna sig dum på min kurs. Det är verkligen högt betyg, inte sant?

  • Dagens sista kursdeltagare, som hade enskild timme med mej, fick en hel del ahaupplevelser och sa så här: "Hit vågar man komma med alla dumma frågor". Det är ju just det här som gör att jag älskar mitt jobb och att jag trots en lång dag var full av glädje och energi då jag kom hem i kväll.

  • Har fått ett jobberbjudande/förfrågan från Helsingfors och det för att jag gjorde så bra ifrån mej på en kurs, som jag deltog i under pandemivåren 2021. Men hur ska jag få rum i min råddiga kalender? Varje dag händer det något nytt och jag bokar om och försöker få det mesta att passa. Men, njaa, hinna till Helsingfors kan nog bli alltför utmanande.

  • Bisin min hade middagen färdig ikväll då jag kom hem vid 20-tiden. Köttbullar, potatis från eget land, morotsriv och egenhändigt inlagda skakagurkor. Mums!
Önskar er alla en riktigt fin onsdag.
Själv ska jag bege mej ut på nya äventyr på okända vatten i morgon. Nåja, jag ska ju nog inte bildligt talat ut på vatten utan håller mej nog till vägen.


Inga kommentarer: