torsdag, september 08, 2022

Lästimmen

Ni missade väl inte att det var lästimme, read hour nu ikväll? Vi borde läsa mera. Själv ägnade jag min lästimme åt  dagstidningar. Just nu har jag liksom ingen ork med djuplodande läsning av någon intressant bok. Och ointressanta böcker vill jag förstås inte alls läsa.

Från postlådan fiskade bisin min upp den här idag. Men inte heller den vill jag läsa nu just. Har alldeles för mycket stickiga idéer, men stickenergin är nästan på noll, så jag ska nog inte ha flera projekt än de jag redan startat.

Bra saker idag:
  • Sovmorgon!

  • Startade upp en ny kurs i den bästa av byar.

  • Och vet ni vad? Jooo, de har alldeles ny och fin asfalt på byvägen. Jag blev så paff att jag nästan inte hölls på vägen i rena glädjeyran. Inga stora eländiga gropar, som i våras då jag körde till kursen. Nu blänkande ny asfalt. Tjohooo!

  • Fick lite grövre äppelmos av ena kursdeltagaren. Mums!  Och Tack!

  • Solskensdag med behagligt väder idag. Så behagligt att det skulle ha varit skönt att få vistas utomhus hela dagen.

  • Hann sticka några varv på förmiddagen innan det var dags att åka iväg till jobbet.

  • Röjde lite i en hylla och hittade kursmaterial från i våras, som jag kan använda i tisdagens eftermiddagskurs. Tjohooo! Nu har jag då redan en kurs färdigt förberedd. Inte illa.
Önskar er en riktigt skön fredag!


Inga kommentarer: