fredag, december 16, 2022

Ännu en trevlig eftermiddag

Fredag kväll och jag borde fylla diskmaskinen. Men disken lär knappast försvinna nånstans i natt, så den uppgiften kan jag nog lämna till i morgon. Det är viktigare att jag bloggar och sen stickar lite, eller hur?

På förmiddagen hann jag få undan den sista e-posten med bilagor innan jag lade på autosvar. Nu kastar jag alltså loss från jobbet, så försök inte kontakta mej den vägen. Det lönar sig liksom inte.

Bra saker idag:

  • Bisin min eldade så att jag hade varmvatten till duschandet i morse. Tack för det.

  • Han skjutsade mej till stan på eftermiddagen, till Bistro Kronan.

  • Där träffade jag min kollega, vi talade lite om jobb, helgplaner och om vårteminen. Och så njöt vi av husets läckerheter. Jag valde min favorit, toast Skagen och så tog jag ett litet glas torr riesling till. Mycket gott! Tur att jag hade chaufför både på ditvägen och hemvägen.

  • Och förstås måste vi ju ha efterrätt! Chokladfondant med vaniljglass. Vackert upplagt och så gott att det smalt i munnen.

  • Jag fick en julklapp igen! Det betyder väl att jag har varit snäll? Eller vad tror ni?

  • I påsen hittade jag bland annat det här fina handgjorda ljuset. Resten av innehållet får ni allt vänta på att se, för julgubben har ju inte kommit än. Tack för den fina julklappen!

  • Innan jag for iväg till stan, så hann jag pyssla lite. Bisin min suckar att matbordet inte alls syns längre. Höh!


  • Äldsta sonen var efter mitt garnpaket från R-kiosken, ett fynd från en garnloppis på Facebook. Så nu har jag verkligen fått min julklapp och behöver ingenting mera!
    Och se så snyggt det är packat, i plastpåsar enligt garnsort. Och så finns här ju lite trikå också, som kan virkas till en matta, eller korg, eller...
    Och nej, nej, nu ska jag verkligen inte ha mera garn...jag lovar, jag går ur alla loppisgrupper på Facebook. Jag hinner ju inte vara där ändå när jag ska sticka upp alla de här garnen!

  • Tack till E, som i morse påminde mej om att vara tacksam över att inte behöva gå ut på dass i den här kylan. Jo, jag är extra tacksam över att vi har inne-wc.

  • Tack också till kollegan för en trevlig eftermiddag. Den lever jag länge på.
Hoppas att ni också har haft en trevlig fredag och att ni får en fin lördag!

Inga kommentarer: