fredag, december 02, 2022

Stövelsockor

I onsdags fick jag äntligen garnändarna fästa (eller heter det fästade?), så att herrsockorna blev färdiga. Skönt!

Modell: Stövelsockor, Saappassukat i Kauneimmat Käsityöt, Käsityön ABC nr 17, Sukat
Garn: 7 bröder och 7 bröder Raita (Rand) från Novita
Åtgång: 140 g
Stickor: Nr 3½

En ny sorts modell med resår på fotdelen. Få se om det fungerar. Håll tummarna. Jag vet vem som ska få de här till julklapp, men det är hemligt än så länge!

Bra saker idag:
  • Relativt kort dag på jobbet.

  • Vi bjöds på först frukost och sedan sallad till lunch på jobbet idag. Mums!

  • Hann förbereda onsdagens kurs och kopiera materialet. Nu kan jag på riktigt vara ledig i måndag och tisdag. Som sagt jag trappar ned...

  • Lärde mej nytt idag, så nu kan jag äntligen kopiera direkt från ett USB-minne.

  • Hann iväg och få festfrisyr inför kvällens julfest.
Önskar er en skön fredagskväll och en fin lördag.

Nu ska jag börja rota efter festkläder. Håll tummarna för mej!


2 kommentarer:

Österbottningen sa...

Oj vilka häftiga sockor, dom sitter säkert bra på foten. Själv har jag svurit och spottat idag över att stickat fel konstant!
Nu väntar jag gubben skall komma hem och se efter barnen så jag kan gå in till grannen och få hjälp för nu blir jag galen.... Tja man är nog rätt galen då man hållit på såhär en hel dag!
Trevlig helg på dig!

Inge sa...

Tack! Det är alltid roligt att pröva på något nytt. Fast det får förstås inte bli för svårt.
Hoppas att grannen kunde hjälpa dig, så du kommer vidare i din stickning.
En riktigt skön helg till dig med!