lördag, december 10, 2022

Adventskalendern

Redan i oktober kom den ju, min lyxiga garnadventskalender. Den beställde jag ju för att ha någonting spännande varje dag att se framemot ända till julafton och förstås understöda en inhemsk företagare.

Postpaketet såg ut så här.

Inuti fanns den här superfina lådan med magnet i locket, så det sluter tätt.

Varje dag fram till jul får jag öppna ett litet paket. Spännande.

I den där silverfärgade påsen, fanns så här fina paketkort. Dessvärre har jag nu lagt dem på ett säkert ställe, för att kunna ta fram dem sedan vid julklappspaketeringen. Vete sjutton om jag hittar dem sen när det gäller!

De här ljuvligheterna har jag hittat i "luckorna". Härliga mjuka merinogarner på ca 20 gram. Det där ljusgula mellan bruna och klargula glittergarnet är supertunt och väger 10 gram. Alla de här färgerna är kanske inte direkt mina favoritfärger. Men de kan bli hur fina som helst i kombination med någon annan färg.

I en av askarna fanns det här måttbandet i grått. Jag har ett rosa från förut, men man kan aldrig ha för många måttband, eller hur?
Den uppmärksamma läsaren märkte förstås att det är samma figurer på det här måttbandet, som på min rosa burk.

Och lugn, bara lugn, bisin min har sin egen chokostångskalender, så livet här i huset är nog rättvist.

Kanske det bästa av allt med den här adventskalendern eller julkalendern, som man säger i väst, är nog att jag kan återanvända den nästa år! Bra med återbruk, eller hur?

Bra saker idag:
  • Vaknade redan halv sju i morse, långt före väckarklockan.

  • Hann repetera spanskan innan det var dags för höstterminens sista lektion.

  • Vi var endast två deltagare på spanska kursen, så vi fick öva och prata mycket. Och det är bra inför vårt en månads långa uppehåll.

  • Var iväg till stan och handlade tillsammans med äldsta sonen. Skönt att ha bärhjälp. Lagom halt, men ack så vackert vinterlandskap vi har.

  • Yngsta sonen var in en sväng och sa hej.

  • Jag har hunnit sortera tre kilo garn medan bisin min var borta i grannbyn. Skönt, så vet han inte riktigt det han kanske anar. Jag borde förstås sticka istället för att sortera garnerna, men...
    Mer än den där mängden orkar jag inte med. Så många planer och idéer, som man har haft när man skaffat sig garnet och så lite det sedan har blivit av det hela. 🙈
    Och alla restgarner sen. Ens egna är liksom inte vare sig roliga eller spännande. Men det är däremot andras!
Dags för lite stickning här eller borde jag ännu röja lite i hobbyrummet medan bisin min är borta? Vem vet vilka fynd jag kan göra?

Önskar er en skön och mysig söndag.







 

2 kommentarer:

Österbottningen sa...

Oj vilken LJUVLIG garnkalender 🙌🥰
Och alltid bra med måttband. Det där var verkligen fint som matchar resten så att säga!
Trevlig helg till dig 😊

Inge sa...

Tack!
Kalendern är nog helt fenomenal. Det riktigt kliar i fingren att få börja använda de här härvorna. Dessvärre finns det nu alldeles för mycket som jag skulle vilja sticka och virka på en och samma gång.
Hoppas att du har haft en skön helg.