onsdag, december 07, 2022

Julamaryllis

Idag på förmiddagen då jag äntligen blev ensam i huset, så njöt jag riktigt ordentligt.
Sen började jag förstås fundera: Tänk om jag skulle ta fram stickningen? Eh, nääe, jag ska ju iväg på jobb mitt på dagen. Och då kan jag inte hålla på med att jag ska bara sticka ett varv till och så ett varv och så ännu ett varv.
Så jag lämnade projektväskan med stickningarna åt sitt öde och gick med raska kliv till hobbyrummet: Tänk om jag skulle sortera lite garn innan det är dags att köra iväg? Eh, nääe för jag kanske inte alls sen vill lämna hobbyrummet när det är dags. 

Okej, jag öppnar följande dörr, som går till sovrummet, om jag skulle ta och plocka undan lite här? Njaa, nääe, för titta hur inbjudande sängen ser ut. Om jag skulle slumra pytte, pytte lite...
Nå, om jag skulle ta och öppna datorn och fylla i alla reseräkningar istället? Nääe, då behövs tid och koncentration och det hinner jag inte med just nu.

Leta efter blått Nallegarn? Eeh, men då måste jag först lyfta ner tre lådor, som står på lådan med sockgarner och... men hej, vänta nu, det jag trodde är blått är ju turkos! Hur kunde jag se så fel?

Men, hej, jag skulle ju kunna virka en eller två små glittriga stjärnor? Men var finns det där glittriga garnet, som... ajjo, jag lämnade ju kvar det i affären! Äsch, äsch, äsch!

Det hela slutade med att jag besvarade jobb e-post via min arbetstelefon innan jag åkte iväg till Bystugan i västra grannstaden. Där var det fint dekorerat och festligt uppdukat.

Och den här fina dekorationen är "heimlaga". Så nu har ni igen chansen att ta fram virknålen och sätta igång. I den här skapelsen är limmet Eri Keeper inblandat och ni behöver också en ballong.

Bra saker idag:
  • Ingen väckarklocka på morgonen!

  • Till min stora överraskning, fick jag en julamaryllis av kursdeltagarna. Så härligt! Och stort, stort tack!

  • Hann ett snabbt varv till stickcaféet i stan, så jag kunde ge bort 400 gram garn! Men framförallt hann jag träffa mina medstickerskor. Och jag hann till och med sticka lite.

Önskar er en fin torsdag. 
Här i stan är det julmarknad på torget i morgon. Och jag ska förstås iväg till stan, men inte direkt till marknaden, utan till optikern för att kolla synen och sen på höstterminens sista kvällsjobb!


Inga kommentarer: