onsdag, februari 15, 2023

Årets åttonde inköp

 Mitt åttonde inköp för i år handlade om tidningar, vad annat?

Jag behöver ju hjärngymnastik på sportlovet nästa vecka, inte sant?

Jag passade också på att köpa en ny Muminprojektväska. Bisin min protesterade förstås och förstod inte alls varför jag måste ha en ny igen.

Jag förklarade att jag inte kan ha mina stickningar i såna här små plastpåsar. Det går inte för sig. Vet ni vad bisin min svarade då? Jo, att jag ska sticka färdigt mina projekt, så behöver jag inte nya väskor titt och tätt. Tänk så klok han är! Men... nåja, alltså, nu just har jag inte riktigt tid att sticka vare sig det ena eller det andra. Så bäst att ha en ledig projektväska!

Bra saker idag:
  • Vaknade före väckarklockan.

  • Många glada skratt på veckomötet i stan idag. Och mitt mötesprotokoll från förra veckan godkändes utan anmärkning.

  • Har varit på kalas i grannbyn. Härligt att träffa alla söner på en gång och få busa lite med Lillan. 💗
Önskar er en härlig torsdag!



Inga kommentarer: