lördag, februari 04, 2023

Vattenbärarvantar

Nu blir det bråttom, för snart startar årets Melodifestival och dippen är ännu oblandad.

Idag har jag suttit på stickläger i Textilhuset i stan. Och som vanligt tycker jag att alla andra stickar så spännande saker och är så snabba och skickliga.
Själv försöker jag hålla mej lite på jorden och har satsat på sockstickning, igen! Men det är fråga om en så enkel teknik att, ja, jag vet inte. Jag hade nog klarat den på egen hand. 😀

Vill man ha riktigt varma och sköna vantar, så då ska man sticka ett par vattenbärarvantar åt sig.

Så här ser de ut på insidan...
... och så här på utsidan. Bakom vanten sitter stickerskan. Till fluffet på insidan behövs ospunnet garn. Sånt har jag mej veterligen inte i mitt lager, så jag får nog nöja mej med att sätta upp för ett par andra vantar då vi fortsätter sticka i morgon.  Riktigt klokt är det inte för jag har redan tre halva vantar från tidigare stickläger. 🙈

Bra saker idag:
  • Vaknade en halvtimme före väckarklockans signal.

  • Ingen spanskakurs, så jag hann delta i sticklägret ända från morgonen.

  • Har suttit och stickat i sex och halvtimmes tid i trevligt sällskap. Fått mej till livs många glada skratt, men också allvarliga episoder från livet. Härlig öppen och uppmuntrande stämning på sticklägret. Och skönt att få ägna hela dagen åt stickning.
Nu dags för mej att fixa till dippen och ta fram chipsen. Ingen stickning mer i kväll.
Önskar er en skön mellokväll och en fin söndag


Inga kommentarer: