måndag, februari 06, 2023

Fullproppad väska

Så var då veckans första arbetsdag ett minne blott. Bra så, nu är det bara att tuta och köra vidare resten av arbetsveckan. Ytterligare tre kvällar jobb joo, så inte blir det mycket stickat inte.

Och på tal om stickat, till sticklägret hade jag med mej en fullproppad väska:

Här finns både garner, mönster, stickor och andra verktyg. Den här hade jag med mej till sticklägret i fredags och sen fick den stanna över natten där till söndag, då den äntligen fick komma hem. En av stickningarna hade jag med mej hem varje dag. Den hade jag i en mindre väska. I år skippade jag garnkorgen, för där ryms liksom inte lika mycket garn. Inte för att jag nu använde så mycket garn under veckoslutet att det skulle ha tagit slut, men man vet ju aldrig... bäst att ta det säkra före det osäkra.

Bra saker idag:
  • Äntligen sovmorgon efter förra veckans väckarklocka varje dag. Så skönt att få sova ända till nio och vara riktigt utsövd då man stiger upp.

  • Hade färdigt bredda smörgåsar till frukost. Dem jag hade tagit med mej till sticklägret igår och sen aldrig åt, eftersom vi gick ut på lunch.

  • Det är mycket ljusare ute nu både på morgonen och eftermiddagen. Sånt höjer humöret!

  • Härligt att få träffa kollegerna och dryfta lite kursplaner inför kommande läsår. Och förstås höra hur de har det.
Önskar er en fin tisdag.


Inga kommentarer: