torsdag, december 14, 2023

En festlig och omtumlande dag

Idag har det varit en varm och fin dag, en riktig festdag med mycket kärlek och omtanke. En omtumlande dag med värme och glädje och förstås lite vemod. Jag går mot nya utmaningar vid årsskiftet, lämnar Mi-huset. Och jodå, jag kommer att sakna mina kolleger och småningom också mina kursdeltagare. Men jag jobbar ju ännu som timlärare på våren, så ingen fara.

Bra saker idag:

  • Blev bjuden på god jullunch på Degerby Gille. Förrättsbordet bjöd på mycket gott. Jag borde ha tagit mera av gubbröran, för den var så läcker och det är länge sedan jag senast åt den röran.
    Tack för lunchen! Och tack till kollegerna för alla fina ord om mej. 💗

  • Egentligen ville jag inte ha nån pensionsfest, utan bara smita ut genom dörren obemärkt och tacka för mej, men... ja, det ville inte mina kolleger.



  • Så, de hade jobbat och stått i, dukat och dekorerat fint i datasalarna.


  • En del sångare från Lovisakören ställde upp och sjöng en fin sång om vänskap. Tack för det, ett fint programinslag.

  • Det bjöds på supergod smörgåstårta och frukttårta från Sakura.

  • Så tacksam för alla fina ord om mej och helt omtumlad. Ibland kändes det som om talen gällde nån annan. Tacksam också för alla gåvor och framförallt tacksam för kollegerna, som hade ordnat en så fin och stämningsfull fest. 💓

  • Och jodå, jag behövde näsduken några gånger, men jag klarade mej rätt hyfsat måste jag säga. Det är ju ändå en glädjefest och ingen gråtfest. Och fastän jag har satsat mycket på jobbet, så har jag ju faktiskt annat i livet också. Tänk vilken lyx att sitta länge vid frukosten med intressanta korsord. Inte behöva stressa iväg på morgnarna, ja, förutom då när jag har kurs på vårterminen! 😃

  • Alla varma kramar jag fick har höjt min oxytocinhalt rejält, nånting jag kommer att leva länge på.
Om jag är riktigt energisk i morgon, så kanske ni får se alla fina gåvor jag fick. Men ni kanske inte är intresserade? Det kan liksom verka lite tjatigt, men för mej bra att minnas när jag sedan funderar att hur var det nu riktigt...
Få se hur jag gör, jag ska sova på saken.

Önskar er en riktigt fin fredag!

2 kommentarer:

Inge Ekholm blogg sa...

Jag fick ta fram näsduken när jag läste dethär. Du är värd all fin uppvaktning och alla gåvor. ❤️

Inge sa...

Tack det var snällt sagt. Jag har haft glädjen och förmånen att få jobba med bra kolleger. Ja, och härliga kursdeltagare förstås. Att tekniken ibland strular är sånt, som hör till i den här branschen och då får man göra det bästa möjliga av situationen.