torsdag, december 07, 2023

Sjunde luckan

I kväll måste jag börja med att be om ursäkt. Jag var så råddig igår på grund av presidentens bal att jag hade skrivit äldsta sonen, trots att jag menade den yngsta! 🙈 
Så tokigt det kan bli. Tack till H, som uppmärksammade mej på felet. Har nu rättat det i gårdagens inlägg. Ska försöka skärpa mej, men det finns inga garantier för att det kommer att lyckas, tyvärr.

Lite dagen-efter-feelis idag, fastän jag inte ens smakade på presidentens bål och var i säng redan före klockan 23! Jag är illa rädd för att jag smittats av bisin mins anti-jul-känslor. Det är svårt att vara julglad då han går omkring som en stor mårra och knappt svarar på tilltal. Han stirrar med ihärdig, kanske smått förtvivlad blick på alla julklappar jag samlat på mej. Och jo, jo, jag vet att jag är julgalen, men det är så härligt att få ge, att få glädja nån. 
Han å sin sida önskar att hela julen skulle vara överstökad redan, för enligt bisin mins åsikt är det hela bara ett kommersiellt jippo, som går ut på att lura folk av med pengarna. Så låter det alltså nu, men vänta bara någon dag före julafton då han kommer på allt möjligt, som vi borde paketera in och ge åt både den ena och den andra!

Och så måste det förstås vara nybakade jultårtor på bordet, annars...

Bra saker idag:

  • Sov ända till 9.30. Hur bra nu det sen är vet jag inte, för nu känner jag riktigt hur latmasken har krupit in i min ryggrad och slagit rot där! Jag var nog uppe redan lite över sex, men sen skulle jag bara vila ett litet tag, för inte kunde jag nu stiga upp så tidigt och börja rumstera då resten av husets invånare låg och sov!

  • Har haft förmånen att kunna jobba hemifrån idag. Skönt att inte behöva klä på sig en massa paltor och sen köra iväg i bilen!

  • Deltog i ett webinarie om hur algoritmer påverkar oss. Intressant, fastän jag redan visste det där. Men bra att få kött på benen och framförallt forskningsresultat, så att man har något att stödja sig på.

  • På kvällen deltog jag i en workshop om kompetensbaserat lärande. Och jo, det där kan jag också. Till all tur behöver jag inte fylla i en fyra sidor lång blankett för att planera kurser inför nästa läsår.

  • I sjunde luckan i stickkalendern hittade jag en sån här stickpåse. Jaa, vad tycker ni att man ska säga om det?
Önskar er en riktigt fin fredag.

Inga kommentarer: