lördag, december 09, 2023

Jag såg honom!

Klockan är inte ens 16 och det är redan mörkt ute. Själv är jag totalt energilös, orkar liksom inte ta itu med nånting alls. Nä, vänta, inte riktigt så utan mera så att jag sysslar lite här och lite där och absolut ingenting blir färdigt. Kanske bäst att jag satsar på att hibernera! Ja, ni märker kanske att jag har åtminstone löst korsord idag! 😀

Lite halvhjärtat har jag försökt fortsätta med restfesten. Men inte en endaste tomteluva har jag fått färdig. Suck! Nå, jag har några dagar tid på mej ännu, men...
Allt sånt där pynjande och pysslande tar faktiskt mycket mera tid än man tror.

Bra saker idag:
  • Steg upp redan före halvsju. Hur bra nu det sen var vet jag inte, för hela förmiddagen gick jag omkring som en zombie, halvsovande.

  • Men jag överraskade med kokta ägg till frukosten, vilket uppskattades.

  • Och idag såg jag honom!!! Julgubben. Han bjöd på karamell, så jag måste ha varit snäll.

  • Jag har alltså varit iväg på julmarknad till Teiras, måste ju understöda lokalt och inte enbart grannstaden. Här skulle nog barnbarnen ha trivts, klappa kossor och får och... ja åka i hästsläde. Yngsta sonen och undertecknad vi var endast ett snabbt varv. Jag var nöjd då jag fått mina senapsburkar, lite andra burkar och bakverk. Många besökare och det tycker jag är bra. Man ska ställa upp och ta sig från soffan när det en gång arrangeras olika evenemang.

  • Vi fortsatte till stan och handlade i mataffären. Hoppas att vi klarar oss hela veckan nu, men det är tveksamt. Själv är jag ju borta veckans fyra första dagar, så jag lär nog inte nämnvärt tära på innehållet i kylskåpet.

  • Vi åt lunch på en av stadens pizzerior och för en gångs skull valde jag också pizza. Fick som vanligt ta hem halva pizzan i en låda.

  • Yngsta sonen hämtade snällt ut mitt svarta fredagspaket, som äntligen anlänt till postpaketautomaten i stora varuhuset i stan. Jag borde packa upp det och kolla att allting som skall vara med är det. Men inte kan jag fixa med det, så länge bisin min är hemma!

  • Nå, nu börjar jag verkligen förstå varför människor har klagat över stickkalendern. Se nu lucka/låda nr nio! Den är stor och nästan tom. Endast fem paketkort fanns där.
Önskar er en riktigt skön lördagskväll!


Inga kommentarer: