måndag, december 18, 2023

Nästan kallsvettig

I morse då jag satt och slösurfade på telefonen bland alla stickgrupper på Facebook, eller Meta, som det faktiskt heter. Men ingen talar väl om Meta? HUPS! Nu hamnade jag på villovägar.

Men alltså, jag satt där i allsköns ro, tittade på alla fina stickningar, som hade sett dagens ljus och så... plötsligt spärrade jag upp ögonen förskräckt och blev nästan kallsvettig! I Novitalaisetgruppen var det en som hade fått ett nystan garn för lite i sin stickbox. IIIK! Jag hade ju bara kollat att alla boxar var med i mitt "lilla" paket och sedan gömt paketet i mitt överfulla hobbyrum. Nu gällde det att kolla stickboxarna och det fort ifall jag skulle behöva reklamera!

Jodå, julfiltspaketet var okej, alla nystan fanns i boxen. Skönt!

Och jadå, alla garnnystan till Arabias jubileumsfilt fanns också där. Puuuh, nu kunde jag andas lugnt igen. Idén med de här stickboxarna är väl just att man själv inte ska behöva plocka ihop nystanen. Att man liksom ska kunna lita på att allt man behöver finns i den där lådan. Nå ja, kanske inte stickorna då. Jag inser förstås nu att jag nog varit alltför godtrogen, som litat blint på Novita.
Som vanligt är det negativa grejer, som sprids som en löpeld på sociala medier. Synd, skulle vara så bra med positiva nyheter, som omväxling.
Nu får båda lådorna vänta på "bättre sticktider", för just nu hinner jag med ingenting alls!

Bra saker idag:
  • Vaknade halvnio pigg och nyter.

  • Julklappar i långa rader,
    nästan så jag får spader!
    Rim på varendaste en,
    mer spännande att öppna sen!

  • Det röda paketet blev idag ett brunt paket. Och den här gången med vita snören, så som i sången. Nåja, inte nu riktigt så heller, för det där vita, eller snarare vid det här laget, grådaskiga, är från ett sammetsgarnsnystan, alltså ett restgarnsnystan. Det här är absolut största paketet jag paketerat idag och det går förstås till Lillan, vem annan?

  • Och kan ni tänka, jag har faktiskt stått i köket idag! Nej, nej, inte bakat eller någonting sånt, utan bara helt enkelt lagat korvsås och kokat potatis. Oj, vad gott med helt vanlig vardagsmat så här på måndagen. Tänk att jag klarade av det! Jag är ju inte precis en köksvirtuos!

  • I dagens lucka var det igen ett garnnystan.

  • Min veckorapport över telefonanvändningen, visade att jag använde telefonen 54 minuter mindre förra veckan än veckan innan. Tjohooo, det tar sig! Småningom använder jag nästan inte alls telefonen!
Och nu, nu måste jag nog fortsätta med inslagningen av julpaketen, annars blir jag aldrig färdig. Till saken hör att jag har också slagit in yngsta sonens paket, som han ger åt syskon och syskonbarn. Han ville ha dem lite snyggare i år än när han själv paketerar.
Till saken hör också att jag har lyckats gömma två julklappar, så jag inte ens hittar dem själv längre. De där säkra ställena är farliga ska jag säga. Får väl bli nyårspresenter eller eventuellt midsommargåvor.

Ha en riktigt fin tisdag! Stressa inte, det ordnar sig på ett eller annat sätt.


Inga kommentarer: