fredag, december 29, 2023

I Fyllan

Kära vänner, igår blev ni tyvärr utan inlägg och det beror enbart på tidsbrist, svår sådan, från min sida. Hade en hel del att göra, för H kom ju på besök. Lite oklart vilken tid, men nån gång på dagen. Det visade sig bli rätt sen eftermiddag, men det gjorde inte så mycket, för jag hann med det jag skulle och lite till. Tyvärr dock inte med bloggen, så den fick snällt vänta till ikväll.

Rätt omgående beslöt vi att H bara måste få pröva på det senaste i stan, så tillsammans med yngsta sonen T hamnade vi i Fyllan!

Och jag var vet ni riktigt hurja! Började med en GT och tog en stor öl till maten!

Och det var allt tur att jag tog en stor öl, för den behövdes minsann till den starka köttfärsröran i den här quesadillan.
Och lugn, bara lugn, det var sonen som körde så...

Bra saker igår:
  • H kom! 💓

  • Och jag hann få årets sista julklapp packad och överräckt!


  • Mellan städvarven hann jag till och med baka jultårtor! Lite fuskis det här, men en räddare i nöden. Lite torra blev de också, men i kväll återstår endast två av tolv, så tydligen har de dugt i brist på annat.

  • Hann få ett virkprojekt färdigt. Tjohoo!

  • Hann tömma både arbetsgivarens surfplatta och arbetstelefon. Puuh!
Bra saker idag:
  • Tömde arbetsdatorn i morse.

  • Äldsta sonen lämnade in apparaterna på stadens ICT-avdelning. 

  • Medan H och undertecknad åt en sen och välbehövlig lunch.

  • Tillbringat en fin eftermiddag i grannbyn hos Lillan och hennes familj.

  • Bisin min var iväg och fick H:s bil besiktad.

  • Började med en ny stickning på förmiddagen och är så inspirerad att jag inte riktigt skulle ha tid att gå och lägga mej.
Men i säng ska jag nog nu. I morgon får jag sticka vidare!

Önskar er en riktigt fin lördag.


2 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Tack för tipset!
Har varit på Fylla, en gång - och gillade stället.
Men "kesadillan" som jag brukar stava det för att komma lättare undan - den har jag inte testat. Ser dock god ut!

Inge sa...

Håll till godo! Den är som sagt välkryddad, men jag gillar sånt.
Tänk, nu har jag inom loppet av en månad redan varit i Fyllan tre gånger! 🤣