lördag, mars 05, 2022

Dagens höjdpunkt

Idag har jag varit på jobb i norra grannkommunen. Och jag är priviligierad, som har ett så härligt jobb där jag får möta ivriga och alltigenom trevliga människor. Så det gör inget att det är lördag och solen lyste vårligt och glatt. Alla andra njöt av uteliv på skaren kändes det som då jag åkte hem och såg både skidåkare och sparkstöttingar ute på vift på de solbelysta åkrarna. Men det hinner jag med ännu idag, alltså njuta av vårsolen, för dubbelmorfar har tagit hand om disken och snart ska han börja laga mat. Härligt att jag slipper kökskommenderingen. Jag tar hand om tvätten istället. Riktigt bra arbetsfördelning, eller hur?

Det bästa med kurser är ju pausen, inte sant?

En av kursdeltagarna bjöd på hembakade fastlagsbullar. Mums!
– Det här är nog dagens höjdpunkt, sa en kursdeltagare då vi satt och njöt av godsakerna. Tack för den fina förplägnaden!

Önskar er en skön fortsättning på lördagen.

Inga kommentarer: