fredag, mars 11, 2022

Lite hopplöst

Igår kämpade jag och kämpade och det var riktigt nära att jag hade tagit till flaskan!

Flaskan, som jag köpte i förra veckan från det statliga monopolet. Tänkte att den kan vara bra att ha i dessa tider. Det som avhöll mej från att dricka var att jag ska träffa både rektor och vicerektor i västra grannstaden idag!

Och vad kämpade jag med då? 
Jo, provlapparna förstås. Den tredje blev sist och slutligen rätt vad bredden beträffar, men varven på höjden vet jag inte vad jag ska göra med. Hjääälp! Jag behöver en stickguru! Har ni kontaktuppgifter till nån sådan?

Förstås fanns det inte heller någon rundsticka i grovlek 4½ med längden 40 cm i varuhuset i stan. Kunde man ju just gissa. Så jag har fått ta till nätet igen. Och kanske lika så bra för till min fasa upptäckte jag igår att jag saknade det naturvita Jannegarnet! Hur såg ni inte det och sa åt mej genast?

Så efter ytterligare kämpande där jag försökte mej på en stickad uppläggning med 168 maskor på 80 cm rundsticka nr 4, som blev alldeles för spänd gav jag helt enkelt upp. Det kändes lite hopplöst, så det var bara att krypa ner under täcket med en bok istället.

Idag har jag då satsat min sovmorgon på att göra en ny beställning med en ny uppsättning rundstickor, tre nystan naturvitt garn, en varvräknare och en födelsedagspresent. Få se nu sen vart detta leder.

Ha nu en riktigt skön fredag!




Inga kommentarer: