onsdag, mars 02, 2022

En stor brun låda

Det blev ju inga stora äventyr på sportlovet förra veckan. Det blev härligt umgänge istället och bra så.
Men ni kanske är lite nyfikna på mina inköp under vecka 8?

Förutom de vanliga matvarorna inhandlade jag en stor brun låda:

Här fanns 90 påsar med kakaodryck. 10 gav jag åt H och så har jag druckit en hel del.

Det är riktigt gott med varm kakao på kvällen. Har ännu inte hunnit ta med i termos och bege mej till skogs, men kanske en vacker dag... Varm kakao från termos och apelsinklyftor är starkt förknippade med min barndom. Det gick minsann bra att skida på det bränslet.

Och förstås köpte jag en Allers! Jag frågade dubbelmorfar om jag inte borde prenumerera ändå. Vet ni vad han svarade?
Jo, att i den här åldern är det riskabelt att prenumerera, för man vet aldrig vad som händer med en. Höh! Det där är snudd på åldersdiskriminering, eller hur?

Gissa varför jag också köpte den här tidningen?

Nä, nä, inte för stickmönstrens skull. Ser ni vad där står?
"Glömsk? Så behåller du ditt goda minne". Förstås måste jag ju ha den här tidningen då.

Och eftersom jag är snäll delar jag med mej av tidningens visdomar här. Varsågoda! Jag gillar det där med att ta en tupplur på dagen och att vänskap håller hjärnan frisk! Så, vad ni än gör, håll fast i era vänner.

Hjärnsmarta vanor att lägga sig till med. Praktiskt och bra eller hur? Jag blir dock lite stressad med det där att jag skulle göra en lista och skriva ned allt vad jag ska göra under dagen. Det var ju så skönt på sportlovet att just ta dagen som den kommer. Men i sanningens namn, så när det är verkligt bråda tider på jobbet, så skriver jag faktiskt en punktlista för att kunna pricka av alla smågrejer som måste kollas och göras.


Och till sist allt det ni ska undvika! Akta er för släkten, skallskador osv. osv.
En verkligt nyttig tidning, inte sant? Fast ni kanske redan visste allt det här?

Ni får ha en skön fortsättning på onsdagskvällen.
Här börjar det dra ihop sig till kvällskakao!





  

Inga kommentarer: