tisdag, mars 29, 2022

Nytt arbetsredskap

I kväll kom jag hem från västra grannstaden med ett nytt arbetsredskap!

Nu vet ni, nu kommer jag verkligen att jobba effektivt då jag har hela tre telefoner att hålla reda på. Två arbetstelefoner och så min privata. I måndags blev jag nästan, men bara nästan tvungen att hålla reda på dubbelmorfars gamla knapptelefon också, för han hade glömt pinkoden och hade endast ett försök kvar. Till all tur hittade han sin pyttelilla kom ihåg lapp efter att först ha rusat runt som en huvudlös höna. Och nej, han vill inte ha moderna rackerier.
– Va ska jag ha en stryktelefon till, frågar han och har sin bestämda uppfattning redan färdig. Han behöver endast kunna ringa och ta emot sms, enligt egen utsago. Då och då skulle han förstås vilja kunna sända foton, men då får jag träda till. Visst är det bra med teknikkunnigt folk i huset, eller hur?

Men ikväll var jag inte så pigg på det tekniska efter att ha kommit hem från undervisningen i västra grannstaden. Skulle gärna ha sluppit att installera och uppdatera den nya telefonen. Men, telefonnumret finns redan nu ute på nätet, så det var bäst att se till att telefonen är uppdaterad och i skick. Nu väntar jag bara med spänning på första ringningen. Och på tal om det, vilken ringsignal ska jag välja tycker ni? Edith Piafs hymn till kärleken? Fast den verkar ju nog inte så där sprittande, som jag tycker att en ringsignal ska vara. Vacker och känslosam är den förstås, men...
Vad tror ni om Här på landet med Larz-Kristerz? Ska jag satsa på den?
Förresten jag väntar att Larz-Kristerz skulle komma hit till våra avkrokar. Det skulle vara så härligt att få höra dem live.

Nu lite jobb och så krypa ner mellan lakanen så jag orkar igen i morgon. Tredje kvällen på raken med kvällsjobb.
Ha det bra!


Inga kommentarer: