måndag, mars 21, 2022

Lilla vävstolen

Här sitter jag nu alldeles ensam i datasalen i västra grannstaden. Jag har håltimme och borde egentligen förbereda nästa veckas kurs och föreläsning, men... jaa, inspirationen liksom saknas. Parallellt med detta borde jag nog ägna varje ledig tid till att planera nästa läsårs kurser, men till det behövs nog lite längre tid än mina få håltimmar just nu.

På vägen från Nickby bibliotek och hit hörde jag på radionyheterna att lärarna ska börja strejka. Jag hoppas verkligen att det inte ska behöva gå så långt.

Hemma på vårt bord står en liten vävstol, som dubbelmorfar för flera herrans år sedan fyndade på ett loppis. Nu har han allt högljuddare börjat kräva att jag ska väva den här "mattan" färdig. Men först måste jag enligt honom riva upp det som är snett och dåligt. Håhåjaa, det lär nog inte ske i en handvändning då jag enbart vill sticka.

Nu får ni ha en riktigt skön fortsättning på måndagen, så ska jag börja jobba!


Inga kommentarer: