onsdag, mars 09, 2022

Tappat farten

Här sitter jag framför datorn och ute lyser solen vårligt lockande. Har nyss avslutat e-postkorrespondensen och det är dags att stänga av både dator och arbetstelefon. Jag har lovat mej själv att inte sitta med jobbet på kvällarna och det löftet har jag hållit rätt bra faktiskt. Dessvärre tror jag fortfarande att allting måste vara tipptopp när det gäller kursförberedelserna, så det går åt en hel del tid till att kolla och dubbelkolla. Trots detta så råkar jag ändå ut för överraskningar då allting förändras totalt. Det behövs inte så mycket annat än en liten uppdatering av något slag.

Vet ni, jag har tappat farten! Ingen stickning och ingen virkning lockar just nu.

Igår kväll drog jag fram min restgarnsburk och en Barbiedocka. Jag tänkte att jag kunde väl virka någonting lite i varje fall.
Jag började med att virka nån sorts sjalkrage av en 7-brödergarnrest. Men det blev inte riktigt bra. Med treans virknål blev det så hårt som en plåtbit. Inget annat att göra än att riva upp.
Kanske jag skulle virka en halsduk i stället? Med stor iver började jag, men det blev för hårt för Barbies hals. Så ny rivning. Och nu gav jag upp. Jag öppnade tv:n och tittade på La La Land istället. Total avkoppling och lite fascinerande att nån gör en musikalfilm på 2000-talet.

Nu får ni ha en skön fortsättning på onsdagen.
Jag tror att jag ska satsa på att sticka en provlapp, så får vi se vart det leder. Håll tummarna att jag hittar inspirationen.


Inga kommentarer: