torsdag, mars 17, 2022

Mitt i prick

I går kväll tog jag jobbet med mej i sängen. Visserligen helt ofrivilligt, men ändå. Jag låg och vred mej och vände från sida till sida medan månen sken på mina ludna ben. Jag försökte räkna garnnystan, men det blev till ingenting. I huvudet gick jag istället igenom mitt pusslande med kurser:
Måndag – börjar två gånger i månaden kl 9.30 i Sibbo och en gång i månaden i stan, kvällskurs i Borgå, slutar kl. 18.30
Tisdag – Borgådag, börjar kl. 9.30 och slutar på kvällen kl 19.45, 18 eller 19, beroende på vilken kurs, som pågår.
Onsdag – i stan på förmiddagen, eftermiddagen ett frågetecken tills vidare, inväntar svar, kvällskurs på distans. Den sistnämnda sköts bäst hemifrån där nätverket hittills fungerat bäst. Peppar, peppar, ta i trä...
Torsdag – börjar kl. 9.30 i stan eller på landet, sena eftermiddagen från 16 framåt är ännu ett frågetecken, kvällskurs i stan.
Fredag – en gång i månaden i stan hela dagen från 9 - 15.45, annars förmiddagskurs i Borgå, sen fort till stan och hålla eftermiddagskursen.
Och vart ska nu då en hel del distanskurser placeras?
Frågan nu är, fungerar detta schema? Är det hållbart? Genomförbart? Och förstås, ska jag planera långa kurser? Korta kurser? Hur många kurser ska jag räkna med att faller bort på grund av för få deltagare?
Svårt att få sömn när allt detta snurrar i huvudet. Nå, kanske det blir ordning på det hela inom en snar framtid.

Idag har jag varit iväg till norra grannkommunen och undervisat. Sista kursgången för vårterminen för den ena kursens del. Och vet ni, jag fick en så fin present:

– Det där var mitt i prick. Hur kunde dom veta, frågade dubbelmorfar då jag visade den fina gåvan. Han väntar nu ivrigt på att få se mej ta itu med städandet på allvar istället för att sitta framför datorn eller med en stickning i händerna. Få se nu, kanske det blir roligare och lättare att städa med den här boken? Fin, intressant och inspirerande är den i varje fall. Kan varmt rekommenderas.
STORT TACK FÖR DEN FINA BOKEN!

Ha det bra och ta hand om varandra.


Inga kommentarer: