tisdag, januari 10, 2023

En liten halvhjärtad provlapp

Sent igår kväll kom jag åt mina stickor och mitt garn. Och så stickade jag en liten lapp.

Det blev inte riktigt bra, för jag borde ha stickat den högre och bredare och... men jag vet inte, provlappar är nog inget för mej!

Igår på jobbet fick jag ett vitt kuvert med mitt namn på och önskan om en God Jul.
Och så här fint innehåll hittade jag i kuvertet. Ett fint bokmärke av en mästerfotograf och en duk, som jag kan putsa glasögonen med. Just precis såna små saker som alltid behövs. Härligt! Tack!

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag sov ända till klockan nio! Fördelen med kvällsjobb, men i morgon blir det till att vakna till väckarklockan.

  • Hann som hastigast på jobbet ikväll fråga råd av kollegan, hantverksläraren om provlappar. Äääh, sa hon och fortsatte: "Sticka på du bara. Det blir nog bra."
    Härlig inställning det där. En inställning jag jättegärna anammar, så tack för den.

  • Behövde inte köra i dagens dåliga väglag, för bisin min var iväg till Motonet efter de beställda delarna till min plåtlåda. Bra att vi kunde samåka och skönt att bara få sitta bredvid i bilen.
Önskar er en skön onsdag.
Själv måste jag nu med ljus och lykta leta efter ett blårutigt slitet häfte, som har försvunnit här under jullovet. Tror inte att jag klarar av morgondagens jobb utan häftet! 😱
Helst skulle jag förstås sätta mej ner och sticka, men...


2 kommentarer:

Inge Ekholm blogg sa...

Hoppas du hittade häftet!
Jag som knappast har någon aning om stickandet, jag säger sticka på du bara !! Det blir alltid bra.

Inge sa...

Tack!
Joo, jag hittade häftet, så jag kunde sova gott i natt. Skönt!
Och jo, jag ska sticka, så fort det blir liiite tid över. Just nu är det jobb, jobb och åter jobb, som gäller.