fredag, januari 27, 2023

Hur många stickor?

 – Är du int klok, frågade bisin min förskräckt i morse då han fick syn på innehållet i en av min projektväskor.

– Öh, vad menar du nu, undrade jag med tankarna långt borta på annat håll.
– Int kan du hålla på så där och lämna sockorna halvfärdiga. Sii nu, fortsatte han och pekade mot matbordet.
– Oj, då, ja alltså...
– Hur många stickor behöver du? Strumpstickorna kommer ju att ta slut på det där sättet.
– Jo, nå...
Och så bytte jag fort samtalsämne, för skulle han ha fått veta att jag faktiskt på allvar funderat på att köpa nya strumpstickor så skulle han nog ha blivit galen. För att inte tala om hur vansinnig han skulle bli om jag hade berättat om JyJy2023. Tänk att påbörja 20 projekt utan att göra dem färdiga!
Nåja, jag behöver enbart fara iväg till hallen i grannbyn och kolla in hans halvfärdiga projekt där, så vi är väl likadana båda två?

Apropå min klocka ännu, idag fick jag precis samma meddelande som igår, då jag förflyttade mej från datorstolen till toalettstolen. Det är inte många steg, men jösses så uppmuntrande klockan är med sitt "Bra! Nu är du aktiv". Ändå är det inställd på 6 000 steg/dag.

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag sov till nio! Visserligen var jag uppe ett varv redan halvsex, men tyckte att det var på tok för tidigt. Dessutom fick jag nån sorts hemskhet ihop med mej, för plötsligt drabbades jag av städlust! Har ni hört något så galet? Sticklust är en sak, men städlust! Jösses, tur att jag kunde sova bort den där städlusten. 😄

  • Bisin min stekte ägg till frukost!

  • Hann få undan dagens kontorsjobb på förmiddagen.

  • Yngsta sonen hämtade mej och körde oss till stan där han bjöd på pizza.

  • Och vi hann också göra veckans matinköp. Tjohoo!

  • Fick strax före klockan 16 meddelande om att Sticklägret, som startar om en vecka blir av! Lite stressigt, men ack så roligt! Du hinner ännu anmäla dig!
Hoppas att du har hunnit tanka sol idag då vi har kunnat njuta av en vacker vinterdag.
Önskar dig en skön fredagskväll.


Inga kommentarer: