lördag, januari 21, 2023

En röd godispåse

I lördags för en vecka sedan fick jag en röd godispåse.

Den kom ända från England. Tack vare att jag gömde den för bisin min, så räckte den faktiskt en hel vecka, eller nåja nästan, för i torsdags åt han upp de sista karamellerna.
Tack för godispåsen!

Julgodiset är för övrigt slut i det här huset och bra så.

Den här lilla asken hittade jag idag i hobbyrummet. Den låg nere i bottnen på en Fazers papperskasse. Tur att jag såg den innan jag slängde iväg kassen till pappersinsamlingen! Den asken köpte jag då jag var iväg på Fazeräventyr förra månaden.

Det går trögt med mitt stickande nu just, alldeles, alldeles för trögt.
Under den gångna veckan har jag inte kommit längre än så här på Gröna kulor sockan! Suck! Och då hade jag alltså den gröna resåren färdigstickad!

Här behövs alltså åtgärder, nån sorts underlättande hjälp/verktyg. Och jo, det ska finnas en sån där mönsterdiagram hållare nånstans i hobbyrummet i nån projektväska, men...

... ja, för en gångs skull så hittade jag den inte så där snabbt. Så nu fick jag nöja mej med det här utmärkta förstoringsglaset istället. Det å sin sida gör förstås att jag sitter vid matbordet och stickar istället för att sitta i stickfåtöljen. Man tager liksom vad man haver.
Och jo, ifall ni nu får för er att klaga över att jag visar diagrammet, så lugn bara lugn. Hela beskrivningen och diagrammet finns ju fritt ute på nätet! Så det är bara som ni sätter igång! 😀

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag sov ända till halvnio!

  • Kokade ägg till frukost, så det blev en bra start på dagen och karlarna blev glada.

  • Ingen spanska kurs idag och det var faktiskt riktigt skönt. Det finns en övning på Youtube, som behöver göras, men den får vänta lite ännu...

  • Har idag hunnit sticka nästan hela kronan färdig på det andra sockskaftet. Nu har det gått undan minsann.

  • Jag har fått vara ensam hemma på dagen, så jag har alltså kunnat koncentrera mej på stickningen lite bättre!

  • Jag har nu lärt mej att sno in garnet och det verkar fungera. Tjohooo!

  • Vacker solig vinterdag!

  • Jag hann lösa A-korsordet färdigt vid dagens frukost!

  • Yngsta sonen hämtade mej nu på kvällen och bjöd på mat på en av stans pizzerior. Tack för det!
Och nu ska här stickas vidare.
Önskar er en skön söndag!





 

Inga kommentarer: