torsdag, januari 19, 2023

Så vackert

Kvällsteet är urdrucket, arbetet avklarat strax före klockan 21 i kväll och småningom väntar John Blund. Dagen har varit intensiv och det har varit fullt upp hela tiden. Svårast har det varit att ta sig från en plats till en annan på grund av snöyran, som höll på över halva dagen och förorsakade en och annan utkörning. Det var slipprigt och halt på oplogade vägar. Brrr!

– Idag har jag int lust att fara nånstans, sa bisin min tidigt på förmiddagen då han stirrade ut på snöfallet.
Njaa, nå, inte hade jag heller stor lust att sticka näsan ytterom dörren, men vad gör man inte för att få undervisa?

Nå, bisin min försvann ju till grannbyn, kopplade schaktbladet till traktorn och begav sig ut på byvägen för att få bort den våta snön. Vad det sen hjälpte vet jag inte för asfaltsvägen här utanför var oplogad hela dagen!

Bra saker idag:

  • Sovmorgon och jag steg upp redan klockan åtta!

  • Bisin min skjutsade mej snällt till kursplatsen i norra grannkommunen. Både kursdeltagarna och undertecknad är tacksamma för det.


  • På väg till kursplatsen i stan kunde vi njuta av den vackra solnedgången. Så vackert bildspel på himlen med färger som ändrade för varje minut.

  • Jag klarade av att hålla tre kurser idag!

Nu får ni ha det så bra och njut av fredagen.
Enligt väderrapporten ska vi inte få snö i morgon. Håll tummarna att den uteblir!

Inga kommentarer: