onsdag, januari 11, 2023

Handarbetsåret 2022 - sammandrag

 Jahapp, dags att göra nedräkning eller sammanräkning för handarbetsåret 2022. Det ser eländigt ut ska jag säga. Kolla nu

Ingen bingo!!! Dåligt, dåligt, inte sant?
Ufon, alltså ofärdiga projekt har jag hela 5 stycken mot endast ett 2021.
Färdiga projekt 25 stycken mot 43 år 2021. Visserligen gjorde jag en massa dockkläder till Barbie då, men ändå.
2022 använde jag hälften så mycket garn som jag gjorde under år 2021. Inte kul alls, för nu har garnlagret fläskat till sig på tok för mycket.
För tillfället är jag lite i valet och kvalet, ska jag fortsätta med den här bingon? Å ena sidan så kan jag ju nästan kopiera förra årets rakt av och så ändra i de där rosa rutorna där sånt finns, som jag redan klarat av. Hmm...

Ajjo, glädjen var stor igår natt då jag i sista högen med papper hittade mitt slitna rutiga häfte. Det låg helt stillsamt under en bok full med sjalmönster. Efter att ha hittat häftet var det bara att stupa i säng. 
Idag på jobbet hade jag dock ingen glädje av mitt häfte, för jag fick inte upp datorn ändå. Batteriet var nämligen tomt. Suck! Så ingen dator och inte ens en stickning med till vårterminens första veckomöte. Tur att det var kort, så jag snabbt kunde komma hem och förbereda mej för att hålla föreläsningen på distans. Och nu ikväll har jag förberett morgondagens kvällskurs på distans. Blir liksom inte mycket sticktid här inte. Men kanske jag ännu skulle orka sätta upp maskor till ett par nya sockor, få se...

Bra saker idag:
  • Bisin min skjutsade mej till jobbet och hämtade hem mej därifrån idag. Ibland borde vi ha tre bilar istället för två när alla ska iväg olika tider och hit och dit.

  • När jag var färdig med föreläsningen klockan 14, ringde jag yngsta sonen, för att höra mej för hur det var med honom och när han skulle möta resenärerna på flygfältet.
    – Har du ätit idag, frågade han.
    Och nej, det hade jag inte gjort och inte han heller, så han hämtade mej och så åkte vi iväg till stan där han bjöd mej på en sen lunch. Tack för det.

  • Och på hemvägen passade vi på att handla. Bra att få lagren påfyllda. Nu borde vi klara oss en vecka framåt. Hoppeligen.


  • Och så dagens bästa: En nollfaktura i postlådan! Tjohoooo! Mera sådant, tack!

Ha en riktigt fin torsdag!


Inga kommentarer: