tisdag, januari 17, 2023

Fnurra på tråden

Rejält busväder ute. Jag kom hem från västra grannstaden för ungefär en timme sedan. Har hunnit dricka kvällste och njuta av korsord. Men nu är det dags för sista förberedelserna inför morgondagens jobb och kanske, kanske, lägga upp en ny sockstickning, som jag kan ta med till jobbmötet i morgon. Få se, det måste vara nånting som liksom går att sticka med ögonen fast. Inget mönster, för det klarar jag inte om jag ska koncentrera mej på ärendena också!

Apropå nystandet, så gillar jag inte sånt här:

Att det liksom blir fnurra på tråden. Och jo, jo, jag vet att man inte ska klaga, men... ja, det här måste ju klippas och så blir det extra skarv och ännu mer garnändar att fästa. Suck!

Bra saker idag:

  • Sovmorgon och jag sov ända till nio!

  • På jobbet lyckades jag lära en deltagare hur man installerar en skrivare i en Macdator. Det ni! Båda var vi överlyckliga då det fungerade. Ni må tro att jag var nervös när deltagaren på förhand hade förklarat att en Mac-expert hade sett på installationen och inte fått den att lyckas. Så glad att jag klarade det och kunde hjälpa, för det är inte alla gånger så lätt.

  • Fick skjuts med bisin min till jobbet i västra grannstaden, för han skulle till... ja, gissa vart? Jo, just det, Puuilo! 

  • Yngsta sonen plockade upp mej på kvällen, då han kom körande från sitt jobb i snöyran, så jag fick skjuts hem också! Tack för det. Och så bra logistik vi hade då vi kunde dra nytta av varandras köror.

  • Yngsta sonen bjöd på kvällspizza i västra grannstaden. Tack för det!

  • Och vi tog ett varv i mataffären innan vi susade hemåt. Bra att få lite matvaror i det tomt gapande kylskåpet.
Önskar er en riktigt fin onsdag. Rör er försiktigt ifall det är is under den nya snön, som har vräkt ner här nu under eftermiddagen och kvällen!
 

Inga kommentarer: