onsdag, april 26, 2023

Den rosa väskan

I natt kunde jag knappt sova, för spänningen var så stor.
– Ta den rosa Muminväskan, sa stickväninnan B igår då jag frågade vad jag skulle ta med mej till dagens stickcafé. Joo, det kunde jag väl och det utan att veta vilket projekt, som dolde sig där. Mitt i natten igår kväll vågade jag inte titta in i hobbyrummet och kolla innehållet i den rosa väskan.

Så i morse när jag kravlat mej ur sängen rusade jag in till hobbyrummet och kollade väskans innehåll. Jaaa, inte så illa men...

Rätt snabbt visade det sig att jag inte kunde sticka på den här patentstickningen samtidigt som jag satt och pratade. Jag tappade snabbt kollen på omslag, vilka maskor som skulle stickas ihop avigt och vilka som skulle lyftas.

Så jag höll mej till den här resårstickningen. Mycket lättare att umgås medan jag stickade den här. Men hej, jag försökte verkligen och lydde ju stickväninnan B och det var ju duktigt gjort av mej, inte sant?

Bra saker idag:
  • Veckomötet på jobbet var strukturerat och kort.

  • Var hem ett varv innan det var dags att återvända till stan. Hann lämna in ansökan om reseersättning till västra grannstaden. Nu återstår endast att göra ytterligare två reseräkningar, men det får vänta till i morgon.

  • Stickcaféet hos G-M i trevligt sällskap med övriga stickande damer. Vi blev bjudna på god kycklingpaj och en supergod tjinuski(kola)paj. Och håll i er nu, jag fick två muggar kakao. Mums!

  • Inget kvällsjobb idag, så skönt, så skönt.

Önskar er en fin torsdag.



Inga kommentarer: