fredag, april 21, 2023

Två rivningar

– Vart kommer du ifrån, frågade bisin min förvånat då han fick syn på mej helnäck i morse.
– Från sovrummet förstås, svarade jag smått försiktigt, för nu var jag på allvar orolig. Vartifrån trodde han att jag kom? Jag menar, så stort hus har vi inte att det skulle finnas alternativ. Med tanke på att jag var utan kläder, så kom jag ju inte utifrån. Inte kom jag från bastun heller, för den var inte ens varm. Nej, jag kom från sängen i sovrummet på väg till toan och handfatet för att tvätta tänder och vaska av ansiktet. Sen tillbaks till sovrummet och på med kläderna.
Han är sen prima bisin min! Som om jag inte skulle ha mina rutiner varje morgon!

Idag har jag utfört två rivningsarbeten:

Jag började med det här, som stickväninnan B i onsdags på stickcaféet sa att det inte fanns något annat att göra än att riva upp. Kanten nertill var så ful med några lösa maskor. Och det är ju just det här som är så bra med stickcaféet, förutom att umgås så får man fina råd och tips samt mycket inspiration. Bisin min tycker att jag kan sitta hemma och sticka istället. Han förstår inte det fina med stickcaféet.

Och därför är det nog bäst att jag inte säger ett knyst om det här rivningsjobbet. Jag blandade bort mej när jag var på stickcaféet i mars. Det går liksom inte så bra att sticka mönster när man sitter och pratar.

Idag har jag varit rätt lat och inte ens fått den här lilla Barbietoppen färdig:
Här saknas två knäppen. Vem vill sy i dem? Att det just ska vara knäppen får jag tacka stickväninnan B för. Hon gav goda råd åt mej idag.

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag sov ända till halvnio! Tjohoooo!

  • Ledig dag och jag har kunnat hålla mej borta från datorn hela dagen!

  • Och jag har kunnat gräva i mina minsta restgarnsnystan. Jag har en hel del idéer vad jag kunde göra med de här garnen. Ska bara se till att jag får dem sorterade efter grovlek och sedan sätta igång.
Önskar er en fin lördag!



Inga kommentarer: