söndag, april 02, 2023

Palmsöndag och valdag

Inte en endaste en häxa har vi sett till idag, såvida jag inte räknar med min spegelbild.
Det har knappast undgått någon att det har varit riksdagsval här i landet idag. Just nu pågår intensiv rösträkning och ja... få nu sen se vad det blir av det hela. Jag önskar att det skulle finnas riksdagsmän och kvinnor, som på riktigt bryr sig om vårt land istället för sin egen vinning. Är det för mycket begärt?

Bra saker idag:

  •  Sovmorgon och jag sov ända till halvtio! Vid sjutiden var jag uppe ett varv, men tyckte att det var på tok för tidigt att stiga upp på en söndagsmorgon.

  • Yngsta sonen tittade in här på förmiddagen.

  • Lycka är att ta fram påsen med restgarner och fundera ut vad de skulle kunna användas till. Jag virkade en pytteliten påskkanin, mera hann jag inte med för...

  • ... jag var iväg med bisin min till stan så han fick "sin" bil tankad och sen var jag en stund på vedbacken med honom.

  • Härligt att vara ute i solen, men vinden var bitande, så det var bäst att komma hem och in rätt omgående.

  • Men nu finns det i alla fall ved till varmvattnet för mitt duschande!

  • Nu på kvällen tog jag mej i kragen och bakade en plåt med mockarutor. Så nu har jag påskbakat lite grann. Ska sätta i frysen innan bisin min äter upp dem. Jag har inte bakat på länge, så jag har alldeles glömt bort hur gott det är med ny- och hembakat.

  • Kvinnans list övergår mannens förstånd! Vet ni vad jag gjorde efter att mockarutorna var färdiga? Jo, jag fixade varma smörgåsar på semlor (frallor i Sverige), som började bli lite torra och tråkiga. Jag slog alltså två flugor i en smäll, dels så orkade inte bisin min äta så många mockarutor efter att ha klämt i sig smörgåsarna och dels så tog jag hand om bröd som annars löpte risk att bli matsvinn. En riktigt bra win-win situation för mej.

  • Jag tog också hand om disken nu ikväll. Mycket trevligare att vakna i morgon!
Önskar er en fin ny vecka!

Inga kommentarer: