lördag, april 29, 2023

Kyligare igen

Munkarna är slut och mjöden avsmakad. Bisin min var ytterst besviken trots att den var hemgjord.
– Du får nog laga riktig mjöd nu, sa han mycket bestämt.
– Nääe, vi kom ju överens om att jag inte skulle göra nån mjöd i år, för det är bara socker. Minns du inte?
Förstås minns han inte sånt nu kvällen före valborg, för nu ska han ha min hemlagade mjöd. Men nej, nej och åter nej. Överenskommet är överenskommet och därmed jämnt. Nån ordning får det ändå lov att vara i detta kaos.

Tur att bisin min tog upp nypotatisen igår! I natt har det varit minusgrader.

I morse var det ännu så kyligt att ekorren aktade sina framtassar och ville ogärna sätta ner dem.

Vad man sen ska säga om våra domherrar som besöker oss varje dag, vet jag inte. Det heter ju att med domherrarna kommer vintern, men kanske nu ändå inte...
Det är nog så att de här verkar vara stannfåglar här i närheten. Alternativt så har de helt tagit miste på årstiderna.

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag sov ända till klockan åtta.

  • Hann få på diskmaskinen innan vi fick besök.

  • H är alltså här och vi har haft en fin dag med besök i stan där vi handlat och lunchat och på eftermiddagen ända till kvällen besök och lek med Lillan.

  • Lovat göra smörgåstårtor till Lillans stundande ettårs kalas!

  • Dagen har gått jättefort i glädjens tecken. Tacksam för det.
Önskar er en riktigt fin söndag!


Inga kommentarer: