torsdag, april 27, 2023

Kvällens färger

Bisin mins kompis ondgör sig över alla, som lägger ut bilder på solnedgångar i Facebook. Nu ber jag därför färdigt om ursäkt, men...

... kvällens färger var så vackra.
Vi misstänker starkt att kompisen bara är avundsjuk för att han inte kan se solnedgången hemifrån!
Människor ondgör nu sig över allt möjligt, tyvärr. Det går ju att bläddra förbi de inlägg man inte gillar och så är det problemet löst.

I vårt västra grannland har det uppstått ilskna kommentarer om den stora älgvandringen. Verkar som om stadsmänniskorna har blivit helt främmande för naturen. Dessutom verkar kommenterarna inte förstå att svt inte är på plats där ute i skogen. Det är däremot de 22 kameror, som filmar.

Bra saker idag:
  • Sovmorgon och jag har fått vakna långsamt tillsammans med bisin min utan att nån av oss behövde hasta iväg nånstans alls. Skönt.

  • Fick iväg de sista två reseräkningarna idag, så nu är det lugnt på den fronten i åtminstone en månads tid. Det är fyra olika system att behärska för att klara av räkningarna...

  • Fick ett härligt WhatsApp meddelande. Vi får kärt besök!

  • Har klarat av veckans sista arbetsdag. I morgon är jag ledig! Jippiii!
    Hoppas nu bara att jag hittar husmorsgnistan, för här måste städas och fejas.
Önskar er alla en skön fredag!


Inga kommentarer: